September 18, 2018

10 faktaa minusta

IMG_7453-2

Pähkäilin eilen illalla pitkään, että mitä kirjoittaisin tänne, eikä ideoita meinannut tulla mieleen millään. Tunteja myöhemmin edelleen tyhjää tekstikenttää tuijottaessa päätin katsoa inspiraatiota muilta bloggaajilta. Siinä ei kestänyt pitkään kun bongasin mieluisen postaus idean ja päädin ryhtyä tuumasta toimeen. Tässä teille muutama fakta minusta, joita ette luultavasti tienneet ennestään.

1. Oon ehkä maailman huonoin yhdyssanoissa. Joudun aina googlettamaan sanojen oikeinkirjoituksen, kun itse en sitä päättelemällä tiedä. Onneksi mulla on vielä oikolukijana mun avopuoliso, joka on kunnon grammar-natsi. Hän se jaksaa aina oikaista mun sanat oli sitten kyse tekstiviestistä tai ihan vaan puheesta...

2. Koti pitää olla aina tiptop kunnossa ennen nukkumaanmenoa. Varsinkin sohvatyynyt täytyy olla oikeassa järjestyksessä ja oikeinpäin, muuten ei uni meinaa tulla. Myös keittiö tulisi olla suht hyvässä kunnossa, mutta joskus se tiskikone jää tyhjentämättä ja likaiset astiat täytyy silloin olla sentään nätissä pinossa odottamassa lastausta koneeseen.

3. Jalat ovat mielestäni vastenmielisiä, myös omani. En voi koskea edes omiin jalkoihin, jos en ole niitä huuhdellut. Enkä todellakaan anna toisten koskea niihin, jos niitä ei ole pesty. Ennen mulla oli vielä pakkomielteenä pestä jalkapohjat ennen nukkumaanmenoa, jos en ole käynyt suihkussa silloisena iltana. Onneksi se pakkomielle on jäänyt menneisyyteen.

Asukuvat

4. Oon pahimman luokan listafriikki. Listoja ja suunnitelmia löytyy mun koneelta ihan kaikesta, eikä esim. kauppaan voi mennä ruokaostoksille ilman puuttuvien tavaroiden listaa. Multa löytyy myös matkasuunnitelmia kolmesta eri maasta, jonne haluaisin niin kovasti joskus päästä (Norja, Skotlanti ja Ranska). Muistiinpanoista löytyy myös listoja mm. kotiin puuttuvista tavaroista, tatuointi ideoista, bloggaus ideoista ja lasten näteistä nimistä.

5. En osaisi elää ilman puhelimen/tietokoneen kalenteria. Kirjoitan nimittäin ihan kaiken aina kalenteriin ylös ja ilman sitä unohtaisin puolet asioista mitä oon sopinut. Mulla kätevästi puhelimen kalenteri automaattisesti synkronoituu mun tietokoneen kalenteriin, joten samat jutut pystyy lukee molemmista laitteista. Sama juttu on kanssa muistiinpanoissa.

IMG_7384-2

6. Tykkään katsoa kaikenlaisia dokumentteja esimerkiksi murhista, joista selvittämättömät tapaukset ovat kaikkein mielenkiintoisimpia. Historiasta, josta mun lemppari on tällä hetkellä muinainen Egypti. Taruolennoista, joista tällä hetkellä eniten kiehtoo kaikki merihirviöt kuten Kraken ja Megalodon. Ufoista kaikki ihmisten kertomat kokemukset ja kaikki salaliittoteoriat niistä. Paranormaaleista tapahtumista saadut videot, kuvat ja ihmisten omat kokemukset. Näihin ei vaan koskaan kyllästy!

7. Sytytin tulitikun ensimmäistä kertaa joskus 19-vuotiaana ja silloinkin se pelotti ihan sikana. Oon aina pelännyt tulta ja siksi kaartanut kaukaa kaikki mihin vaan liittyy tuli. Muistan ala-asteella joulunaikaan, että aina yksi sai sytyttää kynttilän tulitikulla ja kaikki oikein käsi ojossa halusivat sen päästä tekemään. Itse vaan toivoin, että opettaja ei valitsisi minua, vaikka en edes viitannut haluavani.

Asukuvat-001

8. En tykkää erityisemmin kanasta. Ainoastaan aasialaiset kanaruuat ovat hyviä, enkä itse osaa niitä tehdä, joten meillä kotona ei hirveämmin kanasta tehdä mitään. Avopuoliso ei tästä ole kovinkaan tyytyväinen...

9. Käytän villasukkia ympäri vuoden, sillä en halua "tuhlata" tavallisia sukkia, jos en ole liikkumassa kotoa minnekään. Kesällä olin myös paljon paljain jaloin, mutta itseäni ällöttää sitten jalkapohjiin tarttuvat muruset. Mun mielestä ei ole mitään järkeä käyttää normisukkia pelkästään kotona ja päivän päätteeksi heittää ne sitten pyykkikoriin. Multa ainakin puhtaat sukat loppuisivat heti kesken ja pyykkiä saisi sitten pestä melkein tyhjällä koneella, sillä meillä likaisia vaatteita kertyy ihmeen vähän.

10. Mulla on melkein aina näpit ja varpaat jäässä. Myös kesälläkin saatan olla kotona pörröasu päällä ja villasukat jalassa. Jouduin jo viikko sitten laittamaan lämmöt täysille, kun alkoi kotona olla jo sen verran kylmä. Tiedän olevani kunnon vilukissa ja kuulen siitä useasti... :D

IMG_7555-2

Neule Cubus - Hame Cubus - Kengät Puma - Kello DW

No comments:

Post a Comment