October 29, 2018

30 kysymystä, 30 vastausta

IMG_8773-2

Mun maanantai päivä sujui aika arkisessa tunnelmassa. Tänään mulla oli vapaapäivä töistä, joten aamupäivällä lähdin hoitamaan asioita kaupungille ja siinä samalla tein jo ensimmäisiä joululahja ostoksia. Houkutus oli kova ostella muita ihania joulu juttuja, joita kaupat oli jo pullollaan, mutta päätin malttaa vielä siihen marraskuuhun asti. Silloin nimittäin lähden juoksujalkaa kuusi-, koriste- ja valo-ostoksille. Sopivasti ensiviikolla on myös Ikean reissu tiedossa ja kuulema sinne on jo joulutuotteet saapuneet. En malttaisi odottaa!
Illalla oli myös meidän kämpässä siivous urakan aika. Taloudessa kun asuu meidän kahden lisäksi myös kaksi kissaa, niin pientä irtoroskaa kertyy hyvin nopeasti tajuton määrä. Näin ollen imuri saa humista ainakin joka toinen viikko ja luuttuaminen tapahtuu myös yhtä useasti. Mikä sen parempi tapa viettää vapaapäivä... Tuleepa ainakin taas puhdas koti!

Monessa blogissa olen törmännyt tähän kivaan kyselyyn ja halusin itsekin lähteä toteuttamaan tämän. Harvemmin olen täällä jakanut mitää henkilökohtaisempaa, mutta tässä niitä on jonkin verran. Tässä samalla jouluteetä juoden tätä onkin kiva näpytellä valmiiksi. Oikein ihanaa viikon alkua! :)

Asukuvat

Avioliittoja: Pyöreät nolla. Häät olen toki jo suunnitellu valmiiksi, joten toivottavasti vielä jonakin päivänä pääsen toteuttamaan suunnitelmani.

Kihloissa: En vielä kertaakaan, mutta ehkä vielä jonakin päivänä se hetki koittaa. Avopuolisolle vitsailen jo, että milloin se herra meinaa sormuksen heittää kuvioihin. Mutta ei tässä oikeasti mikään kiire vielä ole.

Lapsia: Ei vielä yhtään, jos lemmikkejä ei lasketa. Haluaisin kumminkin ensimmäisen lapsen alle kolmekymppisenä ja unelmana olisi saada tyttö ja poika. Olen sen verran vanhanaikainen, että haluaisin olla ainakin kihloissa ennen kun muksuja lähden tästä pyöräyttämään. Joten ainakaan sitä ennen tuskin lapsia on tulossa.

Lemmikkejä: Nykyisin meidän kotona asustaa kaksi kissaa Mörri ja Kisse. Mun äidin luona on sitten kans mun lemmikkejä eli koira Kentsu ja vanhin kissa Misu. Kentsua en voinut ottaa kotiin asumaan, kun asutaan ylimmässä kerroksessa ilman hissiä ja hänellä on kans sairaudet esteenä. Misu taas oli meidän luona noin viikon, mutta hän osoitti mieltään mm. pissimällä kaikkialle, joten jouduttiin viemään hänet takaisin mun äidin luokse. Entisiä lemmikkejä en jaksa edes ruveta luettelemaan nimittäin niitä olisi pitkä lista... :D

Leikkauksia: Ei yhtään onneksi ainakaan tietääkseni.

Tatuointeja: Kyllä, kolme kappaletta ja lisää aion vielä ottaa. Seuraavaksi ajattelin ottaa muutaman pienen kuvan näiden mun tekstien kaveriksi.

Lävistyksiä: Molemmissa korvissa on kolme reikää. Myös napakoru löytyy.

Muuttoja: Ööm ainakin mitä itse muistan niin seitsemän taitaa olla.

Ottanut lopputilin: En kertaakaan. Vasta sain mun ensimmäisen työpaikan ikinä, joten en ole sieltä lähdössä vielä yhtikäs minnekään.

Ollut saaressa: Kyllä montakin kertaa, niin Suomessa, kuin ulkomaillakin.

IMG_8594-2

Autosi: Tällä hetkellä mulla ei ole autoa. Joku pari vuotta sitten omistin mun iki-ihanan riemukupla Opel Corsan. Ikävä on vieläkin sitä punaista paholaista!

Ollut lentokoneessa: Kyllä useammankin kerran.

Onko joku itkenyt vuoksesi: On.

Ollut rakastunut: Tasan yhden kerran ja tälläkin hetkellä <3

Ollut ambulanssissa: Kyllä joskus autokolarin jälkeen.

Luistellut: Joo montakin kertaa.

Surffannut: En ole, enkä varmaan koskaan tule kokeilemaan. Pelkään nimittäin syvää vettä, joten ennemmin pysyttelen siellä missä jalat ovat tukevasti maassa.

Ollut risteilyllä: Pari kertaa oon ollut. Ei ole mitään mun lemppari puuhaa seilailla keskellä merta...

Ajanut moottoripyörällä: En ole koskaan.

Ratsastanut hevosella: En muistaakseni. Olisi kyllä kiva joskus kokeilla!

Asukuvat-001

Lähes kuollut: En tietääkseni.

Ollut sairaalassa: Yötä en ole onneksi koskaan joutunut olemaan. Kertakäyntejä on ollut senkin edestä...

Suosikki hedelmä: Hmm.. varmaankin banaani, mango tai tummat viinirypäleet. En oikein muita hedelmiä edes syö, koska ne joille en ole allerginen, niin ruokavalio sitten kieltää ne.

Aamu vai ilta: Nyt on paha.. riippuu toki miten aamusta on kyse. Työnteko on mulla sujuvampaa aamuisin, kun illalla haluisin vaan rauhoittua ja olla menossa nukkumaan viimestään keskiyön aikaan. Mutta illat taas tarkoittaa sitä omaa vapaa-aikaa, niin en oikein osaa päättää. Sanotaan nyt vaikka aamut kymmenen jälkeen. :D

Lempiväri: Mulla ei oikein ole lempiväriä. Sisustuksessa tykkään beigestä ja vaatteissa tykkään tällä hetkellä ruosteen väristä. Kesällä tykkäsin taas pukeutua vihreään ja keltaiseen.

Viimesin puhelu: Iskälle soitin viimeksi. En oikein tykkää hoitaa asioita soittamalla. Ennemmin vaikka lähetän tekstiviestiä tai sähköpostia, niin niitä voi aina jälkeenpäin lukea, jos jotain on jäänyt epäselväksi.

Viimeisin viesti: Äidiltä. Suunnitellaan jo joululahjojen ostamista... :D

Kahvi vai tee: Vielä noin vuosi sitten olisin vastannut kahvi mennen tullen, mutta mun ruokavalio meni kokonaan uusiksi alkuvuodesta ja se kieltää kahvin juonnin. Teetä on siis tullut juotua siitä asti, eikä kahvia oikeastaan tee enää mieli. Vastaan siis tee!

Kissa vai koira: Ääh en mie osaa päättää... Multa löytyy molempia ja kummassakin on ne hyvät ja huonot puolensa. Joudun olla vastaamatta tähän.

Paras vuodenaika: Syksy ehdottomasti, kuten olette varmaan jo siitä tietoisia! Harmi vaan, että ruska-aika ei kestä kovinkaan pitkään...


Ps. Rip mun nahkahansikkaat, jotka näkyvät myös kuvissa. Palvelitte hyvin. Pudotin toisen niistä varmaankin Helsingin rautatieasemalle, joten mulla on niitä enää vaan yksi jäljellä... Teitä tulee ikävä </3

IMG_8558-2

Jacket Shein - Pants Object - Knit Mango - Shoes Skopunkten - Beanie NLY - Gloves Aleksi 13

No comments:

Post a Comment