April 24, 2019

KOSMETIIKKA ARVOSTELUJA 8

IMG_3242-2

Heippa! Oon pitänyt hieman taukoa tänne kirjoittelusta, kun tuntui, että jos en ole töissä, niin teen sitten blogiin liittyviä juttuja ja jatkuva työskentely rupesi mua jo ahdistamaan. Ihan tyhjän panttina en kummiskaan ole ollut, vaan olen saanut aikaan tehtyä muita rästissä olevia asioita. Viime päivinä olen muun muassa nauttinut keväästä, suunnitellut tulevaa kesän ulkomaan reissua, jonka määränpää ei olekaan Norja, lukenut kaksi kirjaa loppuun asti parvekkeella auringon lämmössä, syönyt pari kertaa grilliruokaa ähkyyn asti, testannut kaksi mulle uutta ravintolaa (tosin toinen niistä oli varsin pettymys), testannut paria uutta leivosreseptiä (molemmista tuli huippu hyviä!) ja sisustanut meidän parvekkeen kukka-amppelia vaille valmiiksi. Vielä kun jaksaisi avopuolison kanssa ikkunat pestä koko huushollista ennen kun kesä saapuu kunnolla, niin olisin tyytyväinen.

Mun kosmetiikka ja muut kauneudenhoitotuotevarastot ovat taas kasvaneet siihen malliin, että on aika esitellä niitä täälläkin. Tuttuun tapaan uusia suosikkeja on löytynyt ja on ollut myös niitä ostoksia, jotka ovat paljastuneet surkeaksi. Täältä tulee kuusitoista tuotetta arvostelujen kera!

1

1. Lumene Instant glow beauty serum - Light

Tätä ollaan paljon hehkutettu sen keveyden ja huomaamattomuuden takia, eikä turhaan. Tästä tuli kertaheitolla mun uusi lemppari meikkivoide juurikin äsken lueteltujen ominaisuuksien ansiosta. Tuote tosiaan on kevyt, jolloin se ei ole kovinkaan peittävä. Mun iho on tällä hetkellä suht hyvässä kunnossa, joten vähäinen peittävyys ei mua haittaa, vaan päinvastoin. Ainoa miinus tuotteessa on sen voimakas haju, joka muistuttaa melkein jotain hajuvettä. Haju toki haihtuu nopeasti tai sitten siihen vaan tottuu. Joka tapauksessa tykkään tästä todella paljon!

 4/5

2. Essie kynsilakka - Pink diamond

Olen ollut jo useamman vuoden Essie kynsilakkojen suuri fani, eikä tämäkään sävy tuottanut pettymystä. Tää on just täydellinen helmiäisen vaaleanpunainen sävy, joka ei ole liian räväkkä tai Barbie pinkki arkiseen käyttöön.

 5/5

3. Revolution Renaissance lipliner - Greatest

Tämä tuote oli mulle aika pettymys, sillä sävy olisi ollut ihan täydellinen ja ulkoasu on varsin silmää miellyttävä. Koostumus sen sijaan on hyvin tahmea, eikä pitkäkestoinen, vaikka "waterproof" lukee tuotteen kyljessä. Tahmeus ei katoa vaikka huulipunaa laittaisi ton päälle ja punat ovat heti poissa ensimmäisen kerran jälkeen, kun syö tai juo jotain. Joten ei jatkoon!

 2/5

4. Ari by Ariana Grande hajuvesi

Oon pidemmän aikaan ollut uuden hajuveden tarpeessa ja tällä kertaa halusin jonkun makean, mutta ei liian voimakkaan tuoksun, jota voi käytää ihan arkena. En ollut aiemmin haistellut tätä hajuvettä, mutta sen ensimmäisen kerran jälkeen, kun testasin tätä, niin hullaannuin ihan täysin. Tuote oli myös hyvässä alennuksessa silloin, joten ostopäätöstä ei tarvinnut miettiä kahta kertaa.

 5/5

2

5. Four Reasons cristal styling mist

Tämän tuotteen ostin itseasiassa täysin vahingossa, sillä se muistuttaa ulkonäöltään mun vakkarituotetta, joka oli silloin päässyt loppumaan. Vahingon huomasin vasta silloin, kun olin suihkuttamassa tuotetta hiuksiin ja sen tuoksu oli ihan erilainen. Valitettavasti tälle tarinalle ei ole onnellista loppua, sillä muutaman käyttökerran jälkeen en huomannut tuotteen tekevän mitään erikoista hiuksiin. Tää on tarkoitettu laittaa ennen kihartamista tuomaan enemmän pitoa, mutta itse ainakaan en huomannut sen tekevän mitään muuta, kun vaan sai hiukset haisemaan pahalta.

 1/5

6. Coco & Eve hair masque

Tämän pienen putelin sain joululahjaksi ja silloin ihmettelin kovasti mikä se mahtaa olla. Tämä on siis hiusnaamio, joka jätetään vaikuttamaan kosteisiin hiuksiin ja pestään lopuksi pois. Jo heti ensimmäisen käyttökerran jälkeen huomasin mun hiuksista tulevan super pehmeät, eikä ihanasta kookoksen tuoksusta ole valittamista. Oon testannut muutamaa erilaista hiusnaamiota, eikä mikään niistä yllä tämän tasolle. Ihan paras tuote hiuksiin, jonka ostoa ei varmasti kukaan tulisi katumaan!

 5/5

7. L'oreal Elvital extraordinary oil

Ostin tämän purnukan sen jälkeen kun mun Moroccanoil oli loppunut, eikä näitä voi millään tavalla verrata lähellekään tasavertaiseksi. Tuote houkutti mua lähinnä vain halvan hinnan takia, joka sitten kostautui. Vaikka mun hiukset eivät ole kuivimmasta päästä, niin silti jo viikon jälkeen hiuksista tuli karheammat ja helpommin takkuuntuvat, kun vaihdoin öljyn merkkiä.  Kannattaa siis santsata hyvään hiusöljyyn, vaikka ne ovatkin kalliimpia. Hiuksesi tulee nimittäin vielä kiittämään sua. Täysin huono tämä tuote ei kumminkaan ole, mutta isompia muutosta hiusten laadussa on turha odottaa.

 2/5

8. Batiste XXL volume spray

Tämänkin tuotteen ostin vahingossa, sillä luulin tämän olevan myös kuivashampoo, kun pakkauksessa luki tuplapakkaus ja tiesin toisen olevan varmasti kuiva shampoo (kuvassa on molemmat pakkauksessa tulleet tuotteet). Huomasin erehdykseni vasta kotona, enkä jaksanut enää lähteä palauttamaan pakkausta. Mielenkiinnosta testasin tuotetta heti hiuksiin ja kiitän vaan onneani, että juuri silloisena päivänä oli mulla suihkupäivä. Ensinnäkin haju oli ihan hirveä ja toisena tuote teki hiuksista entistä rasvaisemman tuntuiset, enkä huomannut mitään tuuheutumista, jota tuote lupaa tehdä. Joten tässä taas yksi tuote, joka jää mulla käyttämättä.

 1/5

9. Batiste dry shampoo - coconut & exotic tropical

Oon jo useamman kerran ylistänyt näitä Batisten kuivashampoita, enkä usko muilta merkeiltä löytyvän ainakaan tästä parempaa. Tämäkään pullo ei tuottanut pettymystä ainakaan toimivuuden puolesta, mutta haju sen sijaan ei ollut mulle täysin mieluinen. Tuoksu muistuttaa hyvin paljon pina colada juomaa mikä sinänsä kuulostaa hyvältä, mutta mun mielestä ei toiminut tässä.

 4/5

3

10. Remington Pro Luxe 32mm kiharrin

Olin jo pidemmän aikaa halunnut itselleni kihartimen, jolla saa loivempia kiharoita. Kiharrinta rupesin etsimään todenteolla vasta sen jälkeen, kun kampaajani teki mulle ihanat loivat kiharat värjäyksen jälkeen. Hän myös nimenomaan suositteli ostamaan Remington merkkisen, joka olikin mulle jo tuttu merkki mun entisen sauvakihartimen ansiosta. Lopulta päädyin juuri tähän kihartimeen ja sain tämän hyvään hintaan alennuksessa S-ryhmän omistajapäiviltä. Heti ensimmäisen testauksen jälkeen tiesin tämän olleen paras ostos pitkään aikaan, vaikka kihartaminen vaati hieman harjoitusta. Tällä saa just sellaiset täydelliset Hollywood-kiharat suht nopeasti ja vaivattomasti. Lopuksi vaan hiuslakkaa kutreihin, niin kiharat pysyvät kauniina pitkään!

 5/5

4

11. Urban Decay Naked Cherry

Olin jo pidemmän aikaan halunnut itselleni ostaa UD:n luomiväripaletin ja kun huomasin tämän olevan alennuksessa joulun aikaan, niin pakko se oli silloin itselleni hankkia. Täysihintaisena en olisi varmaan raaskinut tätä ostaa, sillä mun mielestä puolet hinnasta saa maksaa vain merkin takia. Mulla on pari ihan marketin luomiväripalettia, enkä huomaa niiden ja tämän välillä juuri ollenkaan eroa. Juurikin hinnan takia tämä ei saanut täysiä tähtiä, mutta muuten olen tähän todella tyytyväinen. Koostumus on super pehmeä ja helposti levittyvä. Värit pysyy luomilla yllättävän pitkään ja ovat pigmenttisiä. Tosin pigmenttisyyden takia olen hieman arka laittamaan noita tummimpia värejä mun luomille, mutta se johtuu täysin mun huonoista meikkaustaidoista... En katsos mielelläni haluaisi näyttää turpaan saaneelta :D

 4/5

5

12. YA silmänympärysvoide

En ole koskaan aiemmin omistanut yhtään silmänympärysvoidetta, vaan olen käyttänyt normaaleja voiteita myös silmien alueelle. Sain ystävältäni tämän purnukan, kun hän itse ei sitä tarvinnut ja siitä lähtien se on ollut käytössä joka ilta. Tuote on täysin tuoksuton, joka on mun herkille silmille todella hyvä. Voide kosteuttaa todella hyvin, imeytyy nopeasti ja ihan vain pieni tippa jo riittää kosteuttamaan molemmat silmänympärykset.

 5/5

13. My Skin facial sheet mask

Näitä kasvonaamioita myytiin eurolla ainakin Tokmannilla ja ihan vain halvan hinnan takia päätin niitä ostaa testiin. Hauskan näköiset panda ja kissa naamiot ovat vain plussaa näissä, sillä nämä tuntuvat niin ihanan raikkaalta kasvoilla ja ihosta tulee silkinpehmeä heti käytön jälkeen. Hintaansa nähden nämä ovat todella huippulöytö, mutta harmikseni joku muukin taisi olla samaa mieltä, sillä enää näitä ei ole ollut myynnissä...

 5/5

14. Kasvonaamio 4-pack

Nämä pienet purnukat ostin myös Tokmannilta ja pakkaus, jossa oli näitä neljä kappaletta oli alennuksessa vain kaksi euroa. Tuoksuina olivat mustikka, omena, vanilja ja kookos. Nämä purnukat ovat sen verran riittoisia, että yhdestä riittää ainakin kolmelle kerralle naamio. Näiden toimivuudesta en menisi vannomaan, sillä itse en ainakaan kokenut mitään suurta vaikutusta kasvoilla naamion jälkeen. Käytin näitä naamiota tosin saunassa ollessa, joten silläkin saattoi olla vaikutusta. Kumminkin hintaansa ja riittoisuuteensa nähden tämä oli hyvä ostos. Pitää ensi kerralla vaan testata näitä muualla kuin saunassa.

 4/5

6

15. Oriflame hair macarons

Päätin itsekin testata näitä pinkkejä palleroita hiuksiini, kerta näitä näkee kaikkialla. Laitoin nämä illalla kosteisiin hiuksiin ja nukuin nämä päässä. Aamulla näitä avatessa huomasin hiuksien olevan yhä kosteita, joten kävin pallerot läpi vielä hiustenkuivaajalla. No lopputuloksesta ei tullut ihan sellainen, kun olin kuvitellut ja muistutin lähinnä jotain puudelia. Kiharat olivat todella epätasaiset johtuen varmaan siitä, että aluksi laitoin pienempiä tuppoja palloihin, mutta huomasin pallojen loppuvan pian kesken, jolloin loppuihin laitoin isompia satseja hiuksia. Jokatapauksessa jouduin vielä suoristimella käydä osa hiuksista läpi, jotta lopputulos ei olisi niin hirveä. Tästä täysin epäonnistuneesta kokeesta opin ainakin, että yksi paketti noita palleroita ei riitä paksuun ja pitkiin hiuksiin. Täytyy siis etsiä jostain toinen paketti ja testata näitä uudelleen.

 2/5

16. Tangle Teezer wet detangler hiusharja

Tajusin yksi päivä, että mulla ei ole yhtään kunnollista hiusharjaa, joka ei vahingoittaisi hiuksia tai tekisi niistä sähköisiä. Pitkään ei tarvinnut empiä sopivaa harjaa, kun näin jo tämän vaaleanpunaisen ihanuuden ja hyvien arvostelujen ansiosta tämän lähti myös kotiin asti. Tällä saa harjattua hiukset oikein sulavasti ja hellävaraisesti, myös märkinä, eikä hiuksista tule ollenkaan sähköiset. Todella hyvä ostos siis, vaikka verrattuna muihin harjoihin tämä oli aika hintava, mutta täysin sen arvoinen.

 5/5

No comments:

Post a Comment