March 14, 2019

TALVEN SHOPPAILUT

IMG_2265-2

Heippa pitkästä aikaa! Vihdoin mulla on aikaa kunnolla istahtaa ja panostaa sisällön tuottamiseen myös tännekin. Työt alkavat hieman hellittää ja parin viikon päästä mulla onkin viikon kestävä vuosiloma. Mitään erityisempiä suunnitelmia en ole ainakaan lomaviikolle sopinut, mutta tässä lähipäivinä olisi tarkoitus käydä ainakin laskettelemassa Mustavaaralla ja vihdoin toteuttaa lumikenkäkävely Kolin maisemissa, jonka jälkeen vielä olisi luvassa rentoutumista Koli spa:ssa. Myöskin yksi viikonloppu menee elukoita vahtiessa mun äidin luona, josta en ole yhtään harmissani. Ihanaa välillä viettää aikaa myös mun vanhimman kissan ja rakkaan koirani kanssa enemmän kuin vaan muutaman tunti kerralla!

En olekaan pitkään aikaan esitellyt täällä mun ostoksia lähinnä sen takia, koska mun ns. "turhat" ostelut ovat vähentyneet huomattavasti ainakin verrattuna aiempiin vuosiin. Vaikka olenkin nyt töissä ja kerrankin olisi oikeasti vara ostella kaikkea itselleni, niin olen huomannut, että musta on tullut vaan entistä pihimpi mitä korkeampi pankkitilin saldo on. En edes muista milloin viimeksi olisin käynyt ostoksilla täällä Joensuussa ihan vain huvin vuoksi kavereiden kanssa. Ennen saatoin joka viikkokin käydä kiertelemässä kaikki kaupat läpi ja heräteostoksia lähti mukaan silloin enemmän tai vähemmän. Myöskin mun kynnys ostella useamman kympin maksavia vaatteita on noussut ja kilttinä tyttönä odotan mieluummin tuotteen menevän alennukseen tai koitan onneani kirpparilla (joka toimii lähes aina!). Nämäkin kaikki alla olevat vaatteet ovat ostettu joko alennuksesta, kirpparilta tai niiden lähtöhinta on ollut jo todella vähäinen. En toki valita tästä muutoksesta ja ainakin lompakko, sekä luonto kiittää!

IMG_2159-2
Fluffy knit Bikbok - Petrol knit Bikbok - Black knit Pull&Bear - Hampton college KappaAhl (second hand store)
Yläosia ei voi koskaan olla liikaa... varsinkaan neuleita. Vaikka joka vuosi totean, että en tarvitse enää yhtään neuletta, niin silti aina löytyy joku uusi väri tai malli, jota mulla ei vielä ole. Nuo ylärivin neuleet ovatkin olleet jo extra kovassa käytössä melkein kyllästymiseen saakka.
Olen myöskin ihastunut uudelleen korkeakauluksisiin neuleisiin ja ostoslistalla on vielä muutama sellainen eri väreinä. Myöskin mun rakkaus vaaleanpunaiseen on leimahtanut uudelleen, niin mun vaatekaappiin, kuin myös sisustukseen (josta mun avopuoliso ei ole niin mielissään...).

Talven shoppailut
Beige hat H&M - Pink beanie Weekday - Barette with pompom H&M
Vielä vuosi sitten hirvittelin noita kipparinlakkeja ja vannoin etten ikinä tule sellaista ostamaan. Tässä sitä kumminkin ollaan, enkä malta odottaa lauhkeampia ilmoja, että pääsen ottamaan sen ensimmäistä kertaa käyttöön.
Ja vaan lisää pinkkiä mun vaatekokoelmaan! Tämä pipo onkin ollut väri pelastus muuten koko tummaan asuun.
Ette muuten tiedäkään miten pitkään mie etsin ihan kaikkialta baskeria tupsulla, eikä sellaista meinannut löytää mistään. Oli jo lähellä etten tilannut sellaista Kiinasta asti, mutta onneksi päätin katsoa H&M ale tuotteita ja löysin sieltä tämän ihanan yksilön. Alunperin etsin joko beigeä tai vaaleanpunaista baskeria, mutta onneksi päätin silti tilata ton, koska se on aivan täydellinen ja menee kaikkien asujen kanssa!

IMG_2234-3
Tights Even&Odd - Pink t-shirtAdidas (Stadium Outlet) - Mint t-shirt Nike (second hand store)
Mun treeni innostus on hullut huipussaan koko talven (tosin nyt se on vähän jo lopahtanut...), joten halusin itselleni muutaman uuden vaatteen hikoiltavaksi. Muutenkin tuntuu että puhtaat treenivaatteet meinaavat loppua kesken, kun meillä ei tule pestyä pyykkiä turhan useasti. Kaikki pastellin värit joista erityisesti yllätys yllätys vaaleanpunainen houkuttavat mua suunnattomasti treenivaatteissa. Mikä sen parempaa kun tunnet itsesi edelleen jokseenkin tyylikkääksi mieluisissa vaatteissa, vaikka oletkin yltä päätä hiessä ja muutenkin kovasti suihkun tarpeessa.

Talven shoppailut-001
Scarff H&M - Gloves Sokos - Beltbag Bershka
Vaikka huiveja mulla alkaa olla jo miljoona eri väreissä, niin silti tämä vaaleanpunainen-valkea-beige kaulahuivi veti mua puoleensa. Mun onneksi se oli vielä alennuksessa, joten siinä vaiheessa kaupat oli jo tehty mun puolesta. Tästä onkin tullut ihan mun lemppari huivi, kun se ei täysin huuda vaaleanpunaista, niin sitä pystyy soveltamaan monissa eri asuissa.
Kuten täällä mainitsinkin jo syksyllä, niin mun toinen entisistä nahkahansikoista tippui jonnekin Helsingin rautatieasemaa, joten tilalle oli ostettava uudet. Nämä onkin paljon paremmat kuin ne mun entiset, kun näissä on myös ihanan lämmin karvavuori, niin sormet eivät ole ihan heti jäässä kovimmilla pakkasilla.
Tämäkin vyölaukku on yksi asuste, jota en koskaan uskonut omistavani, mutta niin vaan se mieli muuttuu. Kerran tämä on kerinnyt olla käytössä shoppailu reissulla ja tykkäsin siitä kovasti. Uskon ainaki kesällä tällä olevan kovasti käyttöä tai ainakin enemmän kuin nyt talviaikaan. Voin jo kuvitella itselläni joku kesämekko ja tämä vyölaukku päällä!

IMG_2167-2
Striped pants Victoria's Secret (second hand store) & Black tights PINK (second hand store)
Onnea on löytää kirpparilta VS:n tuotteita, kun lähin myymälä on Helsingissä, eikä sen koosta tai tuotevalikoimasta ole paljoa kehumista... Oon vaikka kuinka pitkään jo halunnut VS:n oloasuja ja vihdoin omistan niitä kaksi kappaletta. Nuo vasemmat raitapöksyt olivat tosin kokoa M, mutta onneksi äitini osaa ommella, joten hän kavensi ne mulle sopiviksi. Mustat pöksyt ovat mulle juuri sopivat, mutta ne tuntuvat vaan keräävän kaikki kissan karvat itseensä, jolloin ne eivät enää ole mustat...

IMG_2222-2
Pyjamas New Yorker
Nämä söpöläiset löysin viime viikonloppuna, eikä mitään näistä ollut ainakaan hinnalla pilattu! Laatua sitten en menisi niinkään kehumaan, kun noiden pörröisten shortsien kiristysnaru lähti jo irti ensimmäisen käytön jälkeen, mutta onneksi sen saa helposti takaisin paikoilleen. Muuten tykkään näistä ihan sikana ja nämä ovat ihan kivaa vaihtelua mun muihin lapsellisiin pyjamiin, joita en ihan kaikille kehtaisi näyttää.. :D

No comments:

Post a Comment