March 30, 2019

KURKISTUS KOTIIMME

Oon aina ollut hyvin malttamaton tyyppi ja kaikki pitää saada nyt ja heti. Myöskin olen hyvin pikkutarkka monissa asioissa ja mun sisäinen perfektionisti ottaa vallan vähän liiankin usein. Nämä luonteenpiirteet näkyvät mulla varsinkin sisustuksessa ja varmaan myös siksi esittelen vasta nyt täällä ensimmäistä kertaa muuton jälkeen meidän kotia. Valmis tämä ei ole vieläkään vaikka helmikuussa tulikin muutosta jo vuosi täyteen. Tuntuu, että koko ajan hankittavien listalle tulee uusia ideoita ja muutamat vanhat pyörivät listan perällä, sillä niiden hankkimiseen tarvitaan hieman paksumpi lompakko. Mielikin muuttuu sisustamisessa koko ajan niin en uskalla hankkia mitään ennen kun tiedän täysin varmasti haluavani juuri sen.

Asutaan siis kolmiossa ydinkeskustassa. Tää meidän asunto on aika vanha ja se näkyy myös asunnosta niin hyvässä kuin pahassa, mutta mikäpä vuokra-asunto olisikaan jo valmiiksi täydellinen. Tykkään erityisesti meidän kämpässä sen hyvästä sijainnista, isosta vaatekomerosta, ikkunalaudoista, sen valoisuudesta ja kohtuullisesta vuokrasta ottaen huomioon sijainnin ydinkeskustassa ja kämpän koon. Oikeastaan ainut syy miksi meitä houkuttaa etsiä uusi vuokra-asunto on oma sauna, sekä mua on ruvennut ahdistamaan asunnon iso koko, sillä meille riittäisi myös iso kaksio vallan mainosti. Mutta tässä nyt asutaan ja tuskin ollaan ihan heti muuttamassa pois, joten on aika näyttää vähäsen miltä meidän "ei niin luksus lukaalissa" näyttää. Tervetuloa!

IMG_2368-2
Kurkistus kotiimme-005
Oon ehkä eniten tyytyväinen tällä hetkellä meidän makkariin, vaikka muutama pieni juttu täältä vielä puuttuukin. Esimerkiksi hankittavien listalla on vielä koristevalot tuohon seinällä olevaan peiliin, mutta näin kesää kohden niitä ei tunnut enää löytävän mistään. Myöskin sängyllä oleva luonnonvalkoinen huopa lähtee vaihtoon ja tilalle haluan jonkun beigen. Mun hajuvesille haluan jonkun tarjottimen, koska monena kertana olen saanut poimia niitä lattialta, kun kissat niitä tiputtelee. Myöskin haluan uuden pienen kullanvärisen peilin tohon kampauspöydälle ton musta-hopean tilalle. Muuten täällä makkarissa alkaa olla jo valmista!

IMG_2375-2
Kurkistus kotiimme-006
Ahh, meidän vaatehuone! Tykkään tästä niin paljon, kun ei tarvitse enää survoa kaikkia vaatteita ahtaisiin kaappeihin pois näkyvistä. Oon aina tykännyt, että nään kaikki mun omistamat vaatteet ja nyt mun ei tarttee aina aukoa kaikkia kaappien ovia kun valitsen päivän asua. Nykyisin istun aina tossa mun talonpoikaisrokokoo rahilla, kun päätän mitä laittaa päälle ja koen välttämätöntä asukriisiä... :D

IMG_2351-2
Kurkistus kotiimme-007
Meidän olkkarin halusin mahdollisimman nopeasti valmiiksi, koska siellä myö vietetään eniten aikaa. Tämäkin huone olisi vain paria tosin kalliimpaa hankintaa vaille valmis ja olenkin kiertänyt kaikki kirpputorit läpi niitä etsien, mutta tuloksetta. Yksi hankinnoista olisi joko musta tai tumman ruskea senkki/vitriini ton entisen mustan pikkusen hyllyn tilalle. Elloksen Betty senkki olisi ihan täydellinen tohon, mutta sillä on vaa niin tyyris hinta, enkä raaski sitä ostaa. Toinen hankinnoista olisi kattokruunu, mutta nekin tuntuvat maksavan todella paljon, vaikka käytettynä ostaisi. Täytyy siis jatkaa vielä etsintöjä.

IMG_2408-2 Kurkistus kotiimme-008Tämä meidän keittiö on ollut yksi päänvaiva mulle, sillä tätä on niin vaikea saada sisustettua kivan näköiseksi. Edelleenkin olen vielä pohtimassa miten saada tästä ei niin törky kasan näköistä, joten nappasin vain yhden kuvan koko keittiöstä. Ruokapöytä myö laitettiin olkkariin, sillä se ei olisi sopinut itse keittiöön. Tykätään myöskin katsoa aina jotain sarjaa samalla kun syödään, eikä se olisi onnistunut keittiöstä käsin.

Tässäpä on pieni maistiainen meidän asunnosta! Jätin tarkoituksella eteisen ja työhuoneen kuvaamatta, sillä ne ovat vielä täysin keskeneräisiä. Myöskään kylppäriä en kuvannut vielä, kun siellä ei ole erityisemmin mitään nähtävää. Ehkä nekin pääsevät sitten seuraavaan sisustus postaukseen, kun saan hankittua tänne lisää uutta.
Itse jatkan vielä päivääni töitä tehden koneella ja kohta pitäisi myös meidän ruokakin tulla Woltista. Pakko oli itsekin sitä testata ekaa kertaa, kun se tänne Joensuuhun nyt tuli. Aurinkoista lauantaita teillekin! :)

No comments:

Post a Comment