June 19, 2018

My full everyday makeup

En ole koskaan tehnyt tänne ihan kunnon tutorialia mun arkimeikistä, joten tässä tämä kilometri postaus nyt on. Tein joskus monta vuotta sitten kirjoituksen vaan mun käyttämistä tuotteista kuvien kanssa ja silloin meikkauksen vaiheet jäivät kokonaan kuvaamatta. Postauksen voitte lukaista tästä jos kiinnostaa.
Mie oon aika laiska meikkaaja ja varsinkin näin kesällä saatan laittaa vaan ripsivärin, huulipunan ja valokynän naamaan ihmisten ilmoille. Tykkään muutenkin, että iho saa hengittää ilman sitä pakkeli kerrosta kasvoilla, eikä tällöin uusia epäpuhtauksia mulle tule niin usein. Aina kun mulla on ollut koko meikki naamassa päivän ajan, niin muutama uusi näppylä on jo ilmestynyt ja entiset ovat menneet kymmenen kertaa pahemmaksi. Jotkut sanovat vielä, että meikki ei kulma tee epäpuhtauksia, vaan ne syntyy kun ei ole pessyt niitä kunnolla pois. No mulle ne nystyrät tekevät tuloaan jo siellä meikin alla, joten tuo väite ei ainakaan minuun pidä paikkaansa.
Joka tapauksessa, jotta tästä postauksesta ei tulisi niin tylsä, niin kuvasin miten tekisin mun täyden meikin esimerkiksi juhliin, kuvauksiin, huonona iho päivänä jne. Mutta nyt aloitetaan!

IMG_3135-2

Ihan ensimmäiseksi pesen aina ensin kasvot pelkällä vedellä ja laitan kosteusvoiteen koko kasvoille imeytymään. Mulla on ollut päivä- ja iltavoiteena käytössä Bio-oil, joka toimii mun iholla paremmin kuin hyvin! Kaikki akne arvet ovat kadonneet sen käytön myötä ja öljy kosteuttaa ihoa juuri sopivasti.

My full everyday makeup
Lumene CC voide
Seuraavaksi levitän meikkivoiteen siveltimellä koko kasvoille ja häivytän sen lopuksi beautyblenderiä käyttäen tasaiseksi. Tykkään että meikkivoide on mahdollisemman luonnollisen näköinen, joten tuo blenderi on ihan must tähän hommaan!

My full everyday makeup-001
Maybelline Fit Me peitevoide & Maybelline Dream Lumi touch korostava peitevoide
Sitten on valokynän vuoro, jota käytän silmänalusiin, nenänpieleen ja leuan "kuoppaan". Peitevoidetta laitan tarpeen mukaan punoittavien epäpuhtauksien päälle. Lopuksi häivytän kaikki tasaiseksi samaisella blenderillä.

IMG_3726-2
Anastasia Contour Kit - light to medium
My full everyday makeup-002

Sitten on mun contour paletin vuoro. Tästä käytän vaan noita kahta väriä, joita siveltimet osoittavat. Ruskealla teen varjostukset nenään, poskiin ja otsaan. Vaaleaa käytän silmien alle ja hieman nenän pieliin.

IMG_3065-2
Revolution korostus paletti & Revolution poskipuna paletti
My full everyday makeup-003

Poskipunana käytän yleensä oranssia sävyä ja sitä sipaisen hieman poskipäille. Korostusvärinä mixaan keskimmäistä beigeä, sekä vasemmanpuolimmaista hieman kellertävää sävyä ja sitä laitan poskien korkeimpaan kohtaan.

My full everyday makeup-004
Maybelline Brow precise fiber filler kulmamaskara  & Essence kulmakynä & Rimmel korostus kynä
Mun kulmiin on tehty jo microblading, joten paljoa fixausta nämä eivät tarvitse. Tarpeen mukaan täytän kulmakynällä aukkoja kulmista. Kulmakarvageeliä laitan aina ja erityisesti kulmien sisänurkkaan. Loppusilaukseksi laitan valmiiden kulmien alle hieman korostuskynää.

My full everyday makeup-005
Maybelline The Nudes
Oon aina ollut surkea luomivärien käyttäjä, joten hienoja silmämeikkejä multa on turha odottaa. Laitan luomivärit aina samalla tavalla vaan värejä vaan muuttaen riippuen tilanteesta. Arkimeikissä laitan aluksi koko luomelle vaaleaa sävyä ja sitten silmä ulkonurkkaan hieman tummempaa.

My full everyday makeup-006
Maybelline Lash sensational & Essence silmäkynä
Mulla on luonnostaan tikkusuorat ripset, joten ihan aluksi aina taivutan ripset ripsienkihartimella. Sitten alan laittamaan ripsiväriä sekä etupuolelle ripsiä että taakse. Tämän saman vaiheen toistan vielä kerran, sitte kun ensimmäinen väri kerros on kuivunut. Lopuksi laitan vielä silmien alle valkeaa kajaalia.

My full everyday makeup-007
Mac Satin - Brave & Mac Matte - Red Rock & YSL Rogue Volupté 3
Huulipuna ja rajauskynä ovat mulla ainoat, jotka vaihtuvat melkein joka meikissä. Tällä kertaa huuliin pääsi mun lemppari huulipuna YSL:ltä ja kaikkein vaalea rajauskynä.

IMG_3561-2

Ja voilá meikki on valmis! Tässä koko meikissä menee mulla yleensä joku 15-20 minuuttia. Tosin jos ei ole mikään kiire niin saattaa vierähtää yli puoli tuntiakin, heh. Tykkään erityisesti tässä meikissä siitä, että vaikka monia tuotteita on käytetty, niin naaman silti tunnistaa samaksi ja silti näyttää luonnolliselta! :)

My full everyday makeup-008

No comments:

Post a Comment