May 30, 2018

To keep my dementors away

IMG_2363-2

Expecto patronum (eks-PEK-toh pa-TROH-num)

A Patronus Charm is an insubstantial animal form protector created by the advanced Patronus Charm spell and one way to defend against Dementors and certain other Dark creatures.


Olen haaveillut kolmannesta tatuoinnista heti kun toisen otin, enkä varmaan ole ainoa jolle musteen kerääminen iholle on jäänyt ikään kuin "harrastukseksi. En kuitenkaan halua ottaa ihan mitä tahansa iholleni ja haluan että jokaisella on jokin merkitys mulle. Pitkään aivot raksuttivat tyhjää ja kaikki ideat olivat lähinnä niitä kliseisiä, joita näkee joka toisella vastaantulijalla. Siispä jätin asian sikseen ja annoin ideoita tulla pikku hiljaa mieleen, kun mitä väkisin etsisin netistä.

Noin kolme vuotta sitten innostuin uudestaan lukemisesta ja päätin ottaa seuraavaksi projektiksi lukea kaikki Harry Potter kirjat, joita ala-asteella niin hehkutettiin. Silloin mua hirvitti kirjojen paksuus ja kuulopuheet niiden vaikea lukuisuudesta ja tylsyydestä, joten jätin ne aina kirjaston hyllylle sen koommin enempää perehtymistä. Leffat tuli katsottua heti niiden ilmestyttyä ja muistan että en osannut vielä lukea silloin kun Viisasten kivi leffa tuli ja äiti joutui lukemaan ääneen tekstitykset. Ilmankos sitä ei usein katsottu ennen lukutaitoa.

Muutaman kirjan luettua mun Potter villitys meni aivan uudelle levelille. Tässä vaiheessa mulla kävi jo mielessä hommata Potter aiheinen tatuointi ja muutamia vaihtoehtoja kerkisin käydä läpi. Erityisesti silmää miellyttivät kuoleman varjeluksien logo ja suojelius loitsu. Pian tästä oltiin mun kaverin kanssa, joka on lapsesta asti ollut suuri fani, varaamassa lentoja Lontooseen ja liput Warner Brossin Harry Potter studiolle. Tämä matka vaan ruokki mun villitystä ja ihastuin Lontooseen ikihyväksi. Tällöin myös päätös tatuoinnin ottamisesta varmistui ja vaihtoehdoista loitsu oli enemmän mun näköinen.

Tosin matkasta on jo kaksi vuotta ja vasta pari viikkoa sitten sain aikaiseksi varata ajan studiolle ja toteuttaa pitkäaikainen haave. Joten luulisi ainakin että tuskinpa tulen katumaan tämän ottamista, kun näin pitkään olin pyöritellyt ajatusta mielessä. Tällä hetkellä olen enemmän kuin tyytyväinen lopputulokseen ja neljännen leiman ottaminen jo suunnittelussa. Tähän jää niin koukkuun! Mutta nyt mulla on vihdoin suojelius loitsu oman elämän ankeuttajia vastaan :)

To keep my dementors away

No comments:

Post a Comment