May 18, 2017

The Road so far, 2008 - 2016

Mun silmiin ihan koskee katsoo näitä kuvia. Hyi että. No tässä tämä toinen osa mun elämänkaaresta. Jos et ole ensimmäistä lukaissut, niin se löytyy täältä. Eli homman nimi on se että kerron joka vuodesta olennaisimmat asiat ja kuvat ovat havainnollistamassa tätä mun värikästä nuoruusaikaa.
2008
2008 Hannah Montana aikakausi

Olin juuri mennyt yläasteelle ja Bratzit oli pakattu jo pois laatikoihin (jotka on mulla vieläkin, kun en raaski luopua niistä) tosin äidin ehdotuksesta ja meillä oli juuri sopivasti tiedossa muutto uuteen kämppään, joten leikkejä en enää rakentanut sinne uudelleen. Leikkimisen tilalle tuli Sims pelit tietokoneelle, joita pelasin vielä pitkälle amikseen asti ja ylikin. Mulla oli tuolloin vieläkin menossa Hannah Montana villitys ja kaverin kanssa kuvattiin myös tanssiesityksiä niitä biisejä taustalla. Ne videot eivät kyllä koskaan tule näkemään päivänvaloa ja mun kaveri on asiasta ihan samaa mieltä.

2009
2009 Twilight aikakausi

Jep. Tuona vuonna alkoi tämä järkyttävä Twilight villitys, enkä ollut ainut fani mun kaveriporukasta, mutta tapani mukaan mun villitys näkyi myös ulkonäössä kuin sisustuksessa. Värjäsin silloin hiukset ruskeaksi niinkun Bellalla ja otin myös mun ensimmäiset sinettipidennykset. Aloitin myös tuona vuonna käyttämään meikkiä, mutta todella vähän.

2010
2010 Emo/hipsteri aikakausi

Mun pahin Twilight villitys taisi vihdoin lakata ja tilalle tuli kausi jolle en keksi edes järkevää nimeä. Aloitin tuolloin harrastaa parkouria ja kiersin etsien itselleni mieluisaa taistelulajia tosin löytämättä sitä. Innostuin kanssa graffiteista ja maalasin omaan huoneeseen myös sellaisen. Tyyli muuttui ihmeen poikamaiseksi ja mun innostus Rock musiikkiin teki alkuaan, eikä ole vieläkään kadonnut vaan päinvastoin en muuta nykyisin kuuntelekkaan. Rupesin myös käyttämään venytyskorviksia ja näköjään hiukset värjäsin mustaksi.

2011
2011 Hipsteri/lissu aikakausi

Tänä vuonna valmistuin yläasteelta ja aloitin amiksen. Tyyli on selkeesti muuttunut hiukan tyttömäisemmäksi, mutta haluaisin kysyä ton ajan itseltäni, että mikä toi miksi toi peruukki? Olin tuolloin manga fani ja opiskelin myös jonkin aikaa Japanin kieltä. Halusin katsos silloin itselleni japanilaisen poikaystävän ja jotenkin mun hänen kanssaan olisi pitänyt kommunikoida. Oi voi onneksi toi vaihe meni ohi yhtä nopeasti kun tulikin.

2012
2012 Askel-kohti-ihmisen-näköistä aikakausi

Tuona vuonna olin ollut jo jonkin aikaa amiksessa ja ulkonäöstä päätellen se teki ihan hyvää mulle. Mulla oli vissiin joku etsin-itseäni vaihe päällä, kun en löytänyt itsestäni melkeinpä yhtään selfietä. Löysät hupparit ja sivuotsis näköjään jäi pois tuona vuonna ja tilalle tuli keskijakaus ja klipsipidennykset. Kaveri teki tuolloin ripsienpidennyksiä ja mie oli kansta-asiakas. Se leikki loppui tosin allergiseenreaktioon, enkä enää sen jälkeen niitä ottanut. Aloitin myös kirjoittamaan tätä blogia, enkä olisi uskonut näpytteleväni vieläkin tänne postauksia. Tarkoituksena oli vain pitää matkablogia, mutta tässä sitä nyt ollaan. Muutenkin aloin lukemaan muita blogeja ja pukeutumaan enemmän muodin mukaan.

2013
2013 Bilehile aikakausi

Näköjään klipsipidennykset saivat kyytiä ja tilalle tuli jo ennestään tutut sinettipidennykset. Ripsienpidennysten tilalle tuli arkisin pelkkä eyeliner ja ripsiväri. Viikonloppuisin käytin sitten irtoripsiä. Täytin tuona vuonna 18, joten baarissa tuli oleskeltuun aina viikonloput ja kavereiden kanssa naureskeltiin että Club Joensuu on kuin toinen koti meille.

2014
2014 En keksi nimeä aikakausi

Tämän vuosi ei paljoa poikkea aiemmasta vuodesta. Edelleenkin sinetit pysyivät tiukasti päässä ja irtoripsiä käytin joka päivä. Suoritin autokortin vuoden alussa. Valmistuin ton vuoden joulukuussa merkonomiksi, mutta valmistumista juhlittiin vasta seuraavan vuoden puolella.

2015
2015 Haluan-näyttää-Megan-Foxilta aikakausi

Hiusten väri muuttui tummemmaksi ja kulmakarvoja taisin nyppiä ihan urakalla. Itseruskettavan kanssa läträsin varsinkin kesällä, kun oli iho jo vähän päivittynyt. Kesän ajan olin ilman sinettejä ja korvikkeena oli klipsipidennykset. Sain myös tuona vuonna silmälasit ja maailma tarkentui kummasti. Otin tuona vuonna mun ensimmäisen tatuoinnin ja muutaman kuukauden päästä toisenkin. Loppuvuodesta pääsin Avartum-Instituutti koulutukseen, jota jatkui seuraavat puoli vuotta.

2016uusi
2016 Luonnollisempi lookki aikakausi

Toukokuuhun asti olin Avartumin koulutuksessa ja työharjoittelussa vaateliikkeessä, jossa viihdyin paremmin kuin hyvin. Sineteistä en raaskinut vielä luopua, vaikka omat hiukset alkavat olla jo melko pitkät. Irtoripsistä luovuin kokonaan mikä oli tosi hyvä päätös sillä mun omat ripset ovat nyt varmaan pidemmät kuin koskaan. Alkuvuodesta mulla kerkisi olla vähän aikaa ripsienpidennykset, mutta yllätys yllätys sain taas allergisenreaktion. Hiustenväri on hiukan vaalentunut ja kulmakarvat tuuhentuneet tosin ihan hyvä vaan. Tykkään muutenkin tosta mun luonnollisesta lookista paljon enemmän.

Toivottavasti kuvat eivät järkyttäneet teitä liikaa. Hetken jo mietin, että julkaisenko tätä ollenkaan. :D

No comments:

Post a Comment