April 01, 2016

Let's talk about extensions

Hei taas! Viime postauksesta on vierähtänyt kuukausi, joten oli jo aikakin saada bloggaus into takaisin. Mulla työt vie ihan sikana aikaa ja energiaa, joten viimeinen asia, joka mulla tulee mieleen kotiin tulessa on ruveta räpsimään kuvia ja kirjoitella tänne jotakin. Viikonloppuisin mua harvemmin kotona näkyy ja muutenkin haluan nähdä kavereita ja vain olla. Sain muuten tällä viikolla mun sinetit takaisin (en ole varmaan täällä kertonut, että ne edes lähtivät) ja näytän taas normaalilta. Siitä muuten sainkin idean tähän postaukseen.

Mulla kun näitä erilaisia pidennyksiä on ollut elämäni aikana jo jonkin verran, niin ajattelin tänne kirjoittaa mun kokemuksista oman postauksensa. Avaudun nyt tänne kahdesta eri hiustenpidennyksistä, sekä ripsienpidennyksistä ja kirjoitan niistä hyvät kun myös huonot puolensa. Mutta nyt asiaan.
IMG_5644 IMG_5648
Sinettipidennykset

Ensimmäiset sinetit otin kun äiti yritti kerroksittain leikata mun hiuksia, mutta niistä tuli ihan kauheet, joten jouduttiin lyhentää ne olkapäille ulottuvaksi... Melkeinpä heti ton jälkeen mun hiukset eivät ole paria kuukautta pidempään olleet ilman sinettejä, enkä voisi enää kuvitella olevani ilman niitä. Sanotaan vaikka näin, että ne ovat rakkautta ensikokeilulla!

+ Kestävät päässä suht pitkään hintaansa nähden. (Itse pidän aina puoli vuotta päässä!)
+ Näyttävät kaikkein luonnollisimmilta.
+ Ovat koko ajan päässä, joten olo on kun Tähkäpäällä.
+ Ei ole koskaan huonoa hiuspäivää näiden kanssa.
+ Ei tarvitse varoa näitä kummemmin, paitsi vain esim. suoristaessa, että ei raudalla mene sinettijen kohdalle.

- Hinta on todella suolainen noin.
- Sinettijen piilottaminen kampauksissa on hankalaa.
- Ei voi uida kloori- tai merivedessä.
- Näihin jää koukkuun.

IMG_5689 IMG_5676
Klipsipidennykset

Itse en ole koskaan tykännyt klipseistä kovinkaan paljon ja ne ovat olleet mulla käytössä vain sillon, kun pidän taukoa sineteistä. Muutamia eri merkkejä oon jo kerennyt kokeilemaan (Glitter, Rapunzel Of Sweden ja Seppälä), mutta ei mikään silti näytä yhtä kivalta päässä, kun sinetit. Muutamia hyviä puolia klipseistäkin toki löytyy.

+ Melko halpoja ovat riippuen toki, että haluaako tekokuituiset hiukset vai ihan oikeaa hiusta.
+ Kampauksien tekeminen noiden avulla on helppoa.
+ Saa vaihtelua hiuksiin, kun ne eivät ole koko ajan päässä ja värivaihtoehtoja on monia.

- Noiden laittamisessa kestää oma aikansa.
- Jatkuvasti joutuu varomaan, että ne eivät vain tipu päästä.
- Harjaaminen on hankalaa.
- Hiukset hiostavat jonkin verran. (Pipoa noiden kanssa ei kyllä tarvitse, kun noi lämmittävät jo päätä xD )
- Klipsit painavat ärsyttävästi päänahkaa.

Pidennyksiä
Ripsienpidennykset

Mun omat ripset ovat ihan olemattomat, että vaikka niitä taivuttaisi ja laittaisi ripsiväriä, niin ne ei vaan näy mihinkään. Ensimmäiset ripsienpidennykset mitkä otin olivat klassiset, mutta mun epäonneksi herkistyin niissä käytettävälle liimalle, joten jouduin ottamaan ne kokonaan pois. Pari viikkoa sitten kävin ottamassa ripset uudelleen eri paikassa, mutta tällä kertaa vain volyymit. En ainakaan vielä ole pahempia oireita huomannut silmissä, joten toivotaan, että mun silmät kestää nyt tätä liimaa edes jonkin aikaa.

+ Ei tarvitse mitään muuta silmämeikkiä
+ Näyttää edelleen ihmiseltä, vaikka olisi ilman meikkiä
+ Ovat luonnollisen näköiset. (Toki saa näistä tehtyyn myös tuuheammat, mutta itse tykkään mahdollisimman luonnollisesta lookista.)
+ Saa tehtyyn juuri sellaiset kun itse haluaa.

- Hinta on aika kallis. Toki riippuu myös, että missä käy ottaa.
- Herkille silmille noissa käytettävä liima ei välttämättä käy.
- Noihin jää koukkuun.
- Noitten huoltaminen käy kalliiksi.

Mikäli aiheesta heräsi lisäkysymyksiä, niin kommenttia vaan tulemaan, niin vastailen parhaani mukaan! :)

No comments:

Post a Comment