January 20, 2016

Home inspiration

Mulla on nyt ihan kauhee sisustuskuume ja oma kämppä houkuttelee jo ihan sikana. Päästin mun luovuutta valoilleen Polyvoressa ja kokosin tänne mun mieleisen olohuoneen, keittiön/ruokailuhuoneen, makkarin, vessan ja eteisen. Mun sisustusmaku on aika tyttömäinen ja tykkään tosi paljon klassisesta sisustuksesta, sekä jotkin antiikkihuonekalut mielyttää mun silmää. Värimaailma jokaisessa huoneessa on aikalailla valko-vaaleanpunaista ja muutamia hopeisia ja kultaisia yksityiskohtia löytyy. Mun ensimmäinen kämppä tulee todennäköisesti olemaan yksiö, joten ainakin makkarin sisustuksesta joudun karsimaan joitakin juttuja pois, mutta nyt asiaan.
188183144
Olohuone

Kaikkein kallein hankinta tulee varmaankin olemaan mulla sohva. Haluan nimettäin vaalen beigen divaanisohvan sohvan ja siihen koristeeksi valkoisia tyynyjä, sekä divaani osioon valkoisen taljan ja kylmille päiville vaalenpunaisen huovan. Telkkari mulla nyt onkin, joten siitä ei tarvitse huolehtia. Kotiteatteri mun on ainakin hommattava ja Playstation 4, sekä sohvapöytä, jos se vain mahtuu kämppään. Pieniä yksityiskohtia joudun myös ostamaan esimerkiksi iso lyhty ja sinne sisälle pallovalot, kynttilöitä, kattovalaisin ja ehkä myös uusi iso valkea matto. Olisi myös kiva, että mun kosketinsoitin sopisi jonnekkin nurkkaan, sillä nytkin se lojuu vaan sängyn alla, eikä sillä tule niin paljoa soiteltuun.
188188246
Keittiö/ruokailuhuone


Keittiöön mulla ei ole oikein vielä mitään valmiina paitsi vedenkeitin, viinilaseja, shottilaseja, muutama jäätelökippo ja isoja mukeja. Isompia hankittavia olisi siis ainakin ruokapöytä, tuoleja, kahvinkeitin ja leivänpaahdin. Joissakin kodeissa on jo valmiiksi astianpesukone ja mikro, joten niitä en vielä kirjoita hankittavaksi. Keittiön pienistä jutuista mulla riittää hankittavaa esimerkiksi laseja, aterimet, kattiloita, paistinpannuja, lautasia, ottimia ja tää lista tuntuu jatkuvan loputtomiiin. Ja toki olisi ihan kiva omistaa kanssa tehosekoitin, sekä sähkövatkain, mutta niillä ei nyt niin kiire ole. Myös kattovalaisin on ostettava ja yllätys yllätys valkea pyöreä matto ruokailuryhmän alle. 
188204873
Makuuhuone


Makkariin mulla oikeestaan on jo kaikki tarvittavat ja jos yksiöön oon menossa, niin ostettavaa ei ole mulla ollenkaan. Kaksioon haluaisin sängyn molemmille puolille yöpöydät ja niihin valaisimet. Jonnekin nurkkaan haluisin valkean divaanin ja matoksi jokin vaale pörröinen ja karvainen yksilö. Kattovalaisin ja kampauspöytä mulla jo onkin, tosin penkki tolle pöydälle vielä puuttuu. Ainut asia mua vaan ahistaa on vaatekaappien määrä. Melkein jokaisessa yksiössä mitä oon katsellut, niin on vain kolme tai kaksi vaatekaappia... Siis minne mie mun kaikki vaatteet tungen? Mulla on tällä hetkellä neljä vaatekaapillista vaatteita. Kaksi joissa on ihan hyllyt ja toiset kaksi muodostuu yhdeksi henkarikaapiksi. Niin jos ajatellaan, että mun kämppä on yksiö ja eteisessä on mun vaatekaapit ja niitä on vaikka kolme. Niin yhteen kaappiin ainakin tulee kaikki siivousvälineet ja aineet, sekä olisi toki kiva olla liina- ja petivaateillakin joku paikka, joten siihen yhteen kaappiinko mie survon mun kaikki vaatteet!? Arghh ärsyttävää...
188259949
Kylpyhuone


Kylppäriin ainut iso ostos on vain pyykinpesukone, mutta niitä pieniä juttuja taas riittää. Ainakin valkeita käsipyyhkeitä tartteen, vaalenpunaisia kylpypyyhkeitä, mahdollisesti myös Lexingtonin pyyhkeitä, pyykkikori, hylly mun kosmetiikkatuotteille, seinään kiinnitetttävä teline shampooille ja muille tuotteille, hammasharjamukeja (toi Mr. muki on jo valmiina odottamassa sitä prinssiä valkealla ratsullaan vinkvink), roskis ja tääkin lista vaan jatkuuu...
188262007
Eteinen

Eteiseen hankitavana olisi ainakin imuri ja muita siivousvälineitä, valkoisia henkareita, ovimatto, koreja hattutelineelle ja iso peili. Kenkäteline mulla jo onkin, mutta tuskin kaikki mun kengät siihen mahtuu, joten kenkäkaappi olisi kanssa ihan kiva olla. Myös jokin simppeli kattovalaisin pitää kanssa hankkia.

Huh mikä rahanmeno mulla tulee olemaan, kun omille teilleni haluan lähteä. Ajattelin kumminkin pikkuhiljaa ruveta hankkimaan jo joitain pieniä juttuja, kuten oon jo tehnytkin, niin ei ole sitten niin iso homma kaikkee kerralla lähtee ostamaan. Noitten kaikkien juttujen hankkiminen tuntuu ikuisuusprojektilta ja ite oon just sellainen, että kaikki pitää saada just heti. Tiedän huono tapa, mutta minkä luonteelles mahdat. :)

No comments:

Post a Comment