January 07, 2013

Phuket & Bangkok, Thailand 2012

Noniin! Vihdoin sain aikaseksi tehtyyn ensimmäisen Thaimaa postauksen tänne :D Oli hiukan ongelmia kuvien siirron kanssa ja kuvien muokkauksessa kesti. Kuvia olikin niin paljon, että päätin tehdä reissu postauksen neljässä osassa! Varoitan kuvia on extra paljon! Ja kuvat eivät ole sitten missään aika järjestyksessä.
Ekaksi hiukan kuvia meidän kämpästä jossa siis yövyttiin melkein koko kuukausi. Meillä oli hiukan ongelmia ton uima-altaan kanssa, koska aina kun satoi niin se sadevesi tulvi suoraan tonne altaaseen ja teki siitä ihan likaisen. Joku päivä löydettiin sieltä sammakonkutuakin... Saatiin kumminkin allas korjattuun, mutta harmitti silti kun joinakin päivinä vesi oli uimakelpuutonta.

Tollaisessa huvilassa myö siis oltiin suurin osa ajasta! Muistan kun saavuttiin tonne ensimmäisen kerran myöhään illalla niin olin ihan haltioissani. En osannut edes kuvitella, että toi talo olisi noinkaan hieno, joten ainakin mulle toi tuli pienenä yllätyksenä. Ja toi uima-allas oli ihan ehdoton ykkönen (vaikka sen kanssa olikin niitä ongelmia), sillä itse en tykkää ollenkaan uida meressä. Toinen hyvä juttu oli talon ilmastointi. Jokaisessa huoneessa oli säädettävä ilmastointilaite, joita tuli kyllä käytettyn joka päivä. Varsinkin illalla tullessa takaisin talolle tuntui, että olisi astunut sisälle saunaan. :D

Tuona aikana sattui olemaan mun kummitytön synttärit, joten yhtenä päivänä lähdettiin metsästämään Phuketin Kamalasta joku leipomo, josta saataisiin jonkin näköinen syntymäpäiväkakku. Muutaman puljun kiertämisen jälkeen löydettiin sopiva mesta ja lopputuloksesta tuli odotettua parempi. Harmi vain kun itse oli juuri synttäreitä edeltävänä päivänä saanut itselleni ruokamyrkytyksen, joten kakun maistelu jäi multa seuraavalle päivälle...

Yksi päivä lähdettiin testaamaan meille täysin uutta rantaa, jonne siis jouduttiin kävelee tosi isot portaat alas. Matkalla alas oli myös yli söpöjä apinoita! Oisin voinut ottaa semmoisen mukaan takas Suomeen, tosin äiti ei olisi varmaankaan ollut asiasta yhtä innostunut.
Melkein joka päivä kun rannalle asti jaksettiin raahautuu, niin alkoi satamaan... Siis tämä sama kaava toistui varmaan kymmenen kertaa ja siksi harkittiinkin mun siskon kanssa solariumissa käymistä, kun oltiin molemmat vieläkin ihan kalpeita. :D

Mun lemppari ranta oli ehdottomasti Surin Beach! Vaikka sinne joutuikin aina ajamaan jonkun matkaa, niin oli se sen arvoista. Tuolla oli kaikki jotenkin niin täydellistä mun makuun. Paljon rantatuoleja joista valita mieluinen, paljon eri koju vaihtoehtoja joista sai pientä purtavaa, valkoista hiekkaa, turkoosi vesi ja tää lista voisi jatkua vaikka kuinka pitkälle! Jos siis olet joskus menossa Phuketiin niin suosittelen visiittiä tuonne rannalle. :)

Itse Kamala jossa meidän kämppäkin sijaitsi ei ollut oikein mun mieleen. Toki oli ihanaa olla sellaisessa rauhallisessa ympäristössä esim verrattuna vaikka Patongin menoon, mutta kaipasin silti sellaista pientä vilinää ympärille. Seuraavan kerran kun Phuketiin pääsen niin en valitse majoilu paikaksi Kamalaa. Lapsi perheille toi on kyllä oikein hyvä paikka (niin ja siis meidän porukassa oli kaksi lasta mukana, joten siksi kämppä valittiin tuolta), mutta itse koin ton liian rauhalliseksi mun makuun. Shoppailu mahdollisuudet tuolla oli aika olemattomat, mutta kaunistahan tuolla oli ja hyviä ravintoloita löytyi paljon, joten ei täysin huono paikka toi ollut. :)

Yksi päivä me tehtiin pieni muotoinen road trippi Kamalasta Rawaille. Matkaan lähdettiin meidän omalla vuokra-autolla ja tossa reissussa menikin oikeastaan koko päivä. Ensin lähdettiin ajamaan kohto tota Rawaita, mutta huomattiin matkan varrella Viewpoint paikka, joten pysähdyttiin siihen ottamaan muutamat kuvat ja ihastelemaan maisemia. Muuten matka sujui pysähtymättä kunnes päästiin Raya Diversin toimistolle varamaan meille matkat Raya Yai saarelle (tosta paikasta tulossa kokonaan oma postaus, sillä sen se kyllä ansaitsee). Varauksen jälkeen siirryttiin yhteen kalaravintolaan syömään ihan meren äärelle ja siinä samalla otettiin kuvia ja ihailtiin maisemia. Oikein ihana paikka toi Rawai vaikka ei siellä pitkään keritty ollakaan!

Mun henkilökohtainen suosikki paikka koko Phuketista oli ehdottomasti Patong! Vaikka toi olikin kunnon turistirysä, niin itse viihdyin tuolla kaikkein eniten. Shoppailu mahdollisuuksia oli mielin määrin (mm. kaksi isoa ostoskeskusta missä myö käytiin Jungceylon ja Bangla Mall), paljon erilaisia ravintoloita, aktiviteettejä, kojuja ja vaikka mitä. Yksi ilta myö lähdettiin katsastamaan Patongin yöelämä ja voin sanoo, että se oli kyllä niin mun mieleen. Etenikin Banglaroad joka on siis pitkä katu täynnä erilaisia baareja ja yökerhoja. Sekä keskellä kaikkea löytyy paljon eri ruokakojuja ja Mc'Donalds, josta myö yöruokamme hankittiin. Tonne on pakko päästä uudelleen!

Päivää ennen paluulentoa takaisin Suomeen myö oltiin vielä yksi yö Bangkokissa. Tonne hotellille myö siis saavuttiin joskus illalla, joten ei keritty ollenkaan kiertelee tuolla mitään. Aamulla oli sitten aikainen herätys aamupalalle ja sitten siirtyminen lentokentälle. Tuolla olisi toki vierähtänyt useampikin päivä kierrellessä, mutta näin kävi tällä kertaa. Ehkä mä vielä jonakin päivänä tonne takaisin pääse.

Huhhuh noita kuvia tulikin aika kiitettävästi tähän yhteen postaukseen. Toivottavasti jaksoitte selata ihan loppuun saakka saati lukea noi tekstit... Lisää kuvia Thaimaan reissusta tulossa pian, vaikka luulisi tossa olevan jo kaikki tärkeimmät määränsä vuoksi. Kyllä mä ainakin vielä pari postausta saan tehtyyn noista jäljellä olevista kuvista! :)